Twee daagjes verder

Hoi iedereen!

Veel te vertellen...
Vandaag zijn we met de boot toegekomen in Halong Bay aka de Baai van de Neerdalende Draak. Jullie mss gekend van de uitstekende rotsen in de zee. Nog precieser zitten we op een 300km2 groot eiland in de baai, Cat ba. Een prachtig stukje natuur. Eerst hebben we de stranden van de baai wat verkend en een duikje genomen [en een eerste couche gelegd].

In de late namiddag hebben we dan scooters gehuurd om een twee uur durende rit te doen doorheen de heuvels van het eiland. Ik was de enige vrouw uit de bende die met de scooter durfde rijden dus reden de drie mannen, ik en twee gidsen en iedereen had nog iemamd achterop. Het waren Hondas met vitessen en we waren er nog snel mee weg. We hebben een stuk de bergen ingereden en ergens in the middle of nowhere een indrukwekkend hospitaalcomplex van drie verdiepingen in een grot bezocht. Het werd door de Vietnamezen gebruikt in de oorlog.

Gistren hebben we Hanoi nog verder geexploreerd. We hebben het Militair Historisch Muiseum bezocht. Zwaar verteerbaar materiaal. Onze gids was afkomstig van het dorpje in Zuid-Vietnam waar de Amerikanen 40 jaar geleden een massale afslachting hebben gedaan van 503 mensen in 4u tijd. Vrouwen werden verkracht en samen met hun ouders, grootouders, mannen en kinderen vermoord. Het vertellen alleen al kostte haar veel moeite en we waren dan ook allemaal aangeslagen door het verhaal. Ze is nu getrouwd met een man uit Hanoi en daarom woont ze daar niet meer maar werkt ze nu in het museum om het verhaal door te vertellen aan jongere generaties. Ze heeft nog veel interessant verhalen verteld maar die vertel ik wel thuis es. 's Middags dan gaan eten in een restaurant waar jongeren opgeleid worden en zelf alles klaarmaken en opdienen enzo en t was de moeite.

Ondertussen was het ook al een hele dag ferm aan het gieten dus dat hebben we ook al es meegemaakt. Mss een grappige anekdote was dat een Chinees of Japanees koppel vroeg een foto te trekken van hen en ik daarna zelf op de foto moest met de vrouw want oooeeehh een blonde das toch iets apparts haha.

's Avonds ons nog laten rondrijden met cyclo's en naar het waterpuppettheater geweest.

Howla mijn tijd is om. Nog een proficiat aan broerie en nee ik ben niet ziek meer het was een reismisselijkheid of iets verkeerd gegeten ofzo, weet het zelf niet goed.

Ziezo. tot de volgende he
Het is hier trouwens 5u later

Doewiee xxx

Geplaatst door Philine 5:05 Gearchiveerd in Vietnam

Reacties

Hey Fie,
alles gaat hier zijn gewone gangetje. Flauwe nazomertje van drie dagen. Broer en Karlijn hebben op het onverwachts een interim in een vleesverwerkend bedrijf. Ze moeten kippenvlees inpakken, kippenbrochetten rijgen... zelfs zij vinden het walgelijk, een nachtmerrie voor een vegetariër dus....
Ze moeten er in de frigo werken en leggen zich na het werk bij het haardvuur en vallen onmiddellijk in slaap.
Ik heb een nieuw lessenrooster en ik ben niet meer vrij de maandagvoormiddag. Wel op dinsdagvoormiddag, heel de woensdag en de donderdagnamiddag. Op vrijdag mag ik nu om 15u mijn matten oprollen, ideaal voor de boodschappen.
Ik zie het helemaal zitten, brave klassen en goed uuurrooster.
Zo te zien heb je het daar helemaal naar je zin. Papa vraagt zich af waar je het lef vandaan haalt om met die motorfietsen te rijden. Hij vermoedt dat het van mijn kant komt.....
Ja, wat jij daar allemaal beleeft, ik weet echt niet of ik dat allemaal ooit zou durven!
Dada en laat nog eens wat horen hé..
Xjes

door thuisfront

Hallo Philine;

Na het maken van fotoalbums ben ik er in geslaagd om ook een s een berichtje naar jou te sturen. We vinden het leuk om regelmatig je reisverslag te lezen. groeten van ons allemaal!

door tantegreet

Dag Fie!
Supertof om "de advonturen van Regina Philange in Vietnam" te lezen!
Inderdaad, dat jij met die motorkes durft rijden! Ik zou dat denk ik ook niet durven hoor!
Hier is alles op zijn gewoontjes.
Gister hebben we Grietjes bday gevierd met taart en koffie ;-)! Sarah is om een kadooke geweest voor ons allemaal - leuk plantje voor de slaapkamer en 2 bloempotjes + 2 bons van 15euro van dille & kamille - Griet was er blij mee.
Siemen heeft jammer genoeg dit w-end terug zijn enkel omgeslagen en kan voor een kleine maand niet meer bballen. Maar dan zien we elkaar een beetje meer he hehe!
Nu ga ik vlug nog een beetje werken!
Dikke smakkerd en tot hoors he!